Zoals elk jaar hebben we u vorige maand gevraagd om deel te nemen aan de essenscia Satisfaction Survey, onze jaarlijkse tevredenheidsenquête. Intussen zijn alle antwoorden verwerkt en deel ik met plezier de belangrijkste resultaten en bevindingen. Drie conclusies uit de bevraging.
- Met 452 ingevulde enquêtes lag het aantal deelnemers ruim 20% hoger dan vorig jaar. Meer nog, het is de op twee na hoogste responsgraad ooit. Dit is vooral een indicatie van een grote betrokkenheid bij de werking van de federatie. Hoe meer meningen, hoe beter we de dienstverlening en acties van essenscia kunnen afstemmen op de noden van onze leden.
- Met een algemene tevredenheidsscore van 4,3 op 5 beoordeelt u ons met het beste resultaat ooit, een evenaring van de topscore van vorig jaar. 92% geeft aan tevreden tot zeer tevreden te zijn. Dergelijk resultaat is voor ons een motiverend schouderklopje, en tegelijk een stimulans om ditzelfde hoge kwaliteitsniveau aan te houden.
- Waar bent u het meest tevreden over? De expertise van onze medewerkers, de geboden ledenservice, de communicatie met de leden en de belangenbehartiging van de sector in lijn met een duurzame toekomstvisie. Uiteraard blijven er ook aandachtspunten zoals het algemene sectorimago – vooral bij jongeren – of de KMO-werking. Met een intern actieplan maken we daar werk van.
We danken alle deelnemers voor de positieve beoordeling. Onze experten staan klaar om samen met u verder vooruitgang te boeken, helemaal in lijn met onze interne missie: in search of excellence. Bedankt voor het vertrouwen!
Yves Verschueren
Gedelegeerd bestuurder essenscia