Op vrijdag 20 en zaterdag 21 september strijkt radiozender MNM neer aan het MAS in Antwerpen met het gratis technologiefestival Let’s Get Digital. Samen met 17 andere werkgeversorganisaties en tal van sectorbedrijven zet essenscia er de jobs van de toekomst in de chemie, kunststoffen en life sciences op een toffe manier in de kijker.
De toekomst werkt met de Vlaamse ondernemers. Onder die noemer werken essenscia en 17 andere werkgeversorganisaties mee aan Let’s Get Digital, een initiatief van de VRT in samenwerking met imec, UAntwerpen en de stad Antwerpen. Via een parcours over zeven verdiepingen in het MAS ontdekken jongeren hoe de toekomst er zou kunnen uitzien dankzij de nieuwste digitale innovaties.
In de jobshop van de Vlaamse ondernemers maken ze kennis met de studierichtingen en de jobs waarmee ze zelf die veelbelovende toekomst mee kunnen vormgeven. Via de online test ‘Hey That’s Me’, een samenwerking tussen Agoria en essenscia, ontdekken ze in slechts een paar klikken welk bedrijfsprofiel bij hun persoonlijkheid past en welke studies aangewezen zijn voor de ontwikkeling van hun talenten.
Let’s Get Digital koos ook enkele jonge ambassadeurs uit de sector. Zo getuigen procesoperatoren Margot Michiels van Evonik en Abdel Bouzeiane van BASF Antwerpen over hun respectievelijke job en hun passie voor chemie.