ESSENSCIA INNOVATION AWARD 2014

Op 3 december heeft Agfa Graphics de essenscia Innovation Award 2014 ontvangen met zijn lagemigratie-inkt tijdens een plechtige ceremonie in het Academiënpaleis in aanwezigheid van Prinses Astrid en minister van Economie en Werk Kris Peeters.
De nieuwe inkt en bijhorende inkjetdruktechnologie zijn zeer duurzaam en voor het eerst ook geschikt voor delicate drank- en voedselverpakkingen. Dat maakt de inkt zeer voedselveilig op delicate verpakkingen. Bovendien is er minder inkt nodig en kan alles sneller in productie gaan. De etenswaren krijgen sneller een etiket, liggen dus eerder in de winkelrekken, waardoor de producten langer houdbaar zijn.



De andere genomineerden waren:
  • Airopack
  • Eurogentec
  • Proviron
  • Realco
  • Recticel
  • Taminco




















    In de speciale katern « essenscia Innovation Award » van De Tijd staan alle projecten van de winnaar en de genomineerden uitgelegd.



    Indien u een exemplaar op papier wenst, kan u deze aanvragen op info@essenscia.be.

    Met de prijs wil essenscia Belgische bedrijven aanmoedigen om te innoveren en hun intellectuele eigendom te beschermen.
    De bescherming van innovatie is een bepalende factor in het succes van innovatieprojecten. De octrooicel, door essenscia opgericht in 2011 in samenwerking met de FOD Economie, is nauw verbonden aan de essenscia Innovation Award, omdat ook de cel beoogt om de bescherming van intellectueel eigendom te stimuleren.


    “Dankzij de essenscia Innovation Award heeft ons innoverend project uitzonderlijke aandacht gekregen. Daardoor heeft ons project aan credibiliteit gewonnen en werd de toegang tot bijkomende fondsen gefaciliteerd.”
    Jean Vanhoebost, CEO Emulco en winnaar met BASF van de essenscia Innovation Award 2012.