Infosessie essenscia: Is uw bedrijf Brexit-proof?

Terug naar de agenda
28 | 11
Publiek
thema
Internationaal ondernemen & business Development

Infosessie essenscia: Is uw bedrijf Brexit-proof?
28 | 11
10:00 - 16:00
Nieuwgoed Seminariecentrum, Grotesteenweg Zuid 8, 9052 Gent

Op 29 maart volgend jaar wordt de Brexit een feit. Dan stapt het Verenigd Koninkrijk officieel uit de Europese Unie. Het is nog altijd onduidelijk wat de precieze impact zal zijn op de handelsrelaties, douaneformaliteiten of de REACH-wetgeving, maar bedrijven bereiden zich best vandaag al voor.

Daarom organiseert essenscia op woensdag 28 november 2018 een uitgebreide infosessie over de mogelijke directe en indirecte gevolgen van de nakende Brexit voor ondernemingen uit de chemie en life sciences. Onder het motto “Hope for the best, prepare for the worst” bieden experts u bruikbare inzichten om uw bedrijf Brexit-proof te maken, bijvoorbeeld door het AEO-statuut (Authorized Economic Operator) te verkrijgen.

Brexit? Be prepared!

Programma:

10u00: Ontvangst
10u30: Inleiding, Yves Verschueren, gedelegeerd bestuurder essenscia
10u40: Brexit: stand van zaken, Tonia Van de Vyver, Flanders Investment & Trade (FIT)
11u10: Brexit: douaneformaliteiten, Immle De Staercke, Douane & Accijnzen, FOD Financiën
12u10: Brexit en REACH, Tine Cattoor, essenscia
12u30: Sandwichlunch
13u15: Authorized Economic Operator (AEO), Annie Vanherpe, Douane & Accijnzen, FOD Financiën
14u15: Getuigenis AEO-bedrijf, Abram Op de Beeck, BASF
14u30: Pauze
14u45: Douaneactualiteiten, Deloitte
15u45: Brexit impactscan, Maureen Logghe, FOD Economie
16u00: Einde

Details contactpersoon

Isabelle DESCAMPS
idescamps@essenscia.be

Disclaimer

Het is mogelijk dat u op dit evenement gefotografeerd of gefilmd wordt.

Door u in te schrijven voor dit evenement, gaat u ermee akkoord dat uw naam en bedrijf gedeeld worden met andere deelnemers van het evenement.

Indien u hiermee niet akkoord bent, gelieve dit te vermelden in het vakje “opmerking”.

Registreer u voor dit evenement Terug naar de agenda